מבוא להתנהגות ארגונית
1. להציג בפני הסטודנטים מושגי יסוד בתחום התנהגות ארגונית, משלוש רמות הניהול: הפרט, הקבוצה והארגון.
2. לחשוף את הסטודנטים לתיאוריות מרכזיות העוסקות בפרט (מניעים, עמדות), תוך הכרה במורכבות התנהגותו במצבים שונים ובהשלכות הניהוליות של התנהגות זו בארגונים
3. להציג את ההבדלים בין קבוצה לצוות ולדון בגורמים לאפקטיביות
4. להציג את ההבדלים בין ניהול למנהיגות ולדון בהתפתחות תיאוריות במנהיגות
5. להציג מונחים מרכזיים בתיאוריה ארגונית
6. לחשוף את הסטודנטים לסוגיות מרכזיות בתרבות ארגונית
תמצית הקורס:
הקורס עוסק בשלוש רמות הניהול: הפרט, הקבוצה, והמערכת הארגונית. ברמת הפרט נדון באופן בו אישיות הפרט, מערכת מניעיו, עמדותיו ויחסיו עם הזולת משפיעים על תפקודו בארגון. נסקור תיאוריות קלאסיות בנושא המוטיבציה ונדון ביישומן בארגונים. נלמד על גיבוש עמדות כלפי העבודה והארגון- הגורמים לסיפוק בעבודה, למחויבות ארגונית ולהתנהגות אזרחית בארגון. ברמת הקבוצה נלמד על התפתחות קבוצות וניהול אפקטיבי של קבוצות וצוותים. נציג את התפתחות הגישות בחקר המנהיגות ונדון בהבדלים בין מנהל למנהיג.ברמת הארגון נלמד מונחי יסוד בתיאוריה ארגונית ועל תרבות ארגונית ככלי ניהולי
בהצלחה!