שיווק
קורס מבוא לשיווק עוסק במגוון הפעילויות השיווקיות הנפוצות בחברה המודרנית של המאה ה- 21 ופותח צוהר לעולם השיווק המודרני.
הכרות עם מושגי יסוד בעולם השיווק. ניתוח מהות ותפקידי השיווק בארגונים ובחברות. יצירת "ארגז כלים" תיאורטיים לניתוח מצבים שיווקיים נפוצים. הבנת כלים תיאורטיים ומודלים שיווקיים לפתרון בעיות שיווקיות מעשיות.
מבוא להתנהגות ארגונית
הקורס עוסק בשלוש רמות הניהול: הפרט, הקבוצה, והמערכת הארגונית. ברמת הפרט נדון באופן בו אישיות הפרט, מערכת מניעיו, עמדותיו ויחסיו עם הזולת משפיעים על תפקודו בארגון.
נסקור תיאוריות קלאסיות בנושא המוטיבציה ונדון ביישומן בארגונים. נלמד על גיבוש עמדות כלפי העבודה והארגון- הגורמים לסיפוק בעבודה, למחויבות ארגונית ולהתנהגות אזרחית בארגון.
ברמת הקבוצה נלמד על התפתחות קבוצות וניהול אפקטיבי של קבוצות וצוותים. נציג את התפתחות הגישות בחקר המנהיגות ונדון בהבדלים בין מנהל למנהיג.ברמת הארגון נלמד מונחי יסוד בתיאוריה ארגונית ועל תרבות ארגונית ככלי ניהולי.
יסודות החשבונאות למנהלים
ענף בחשבונאות, העוסק בשימוש בנתונים חשבונאיים כמותיים על ידי מנהלים בתוך העסק, כדי לאפשר להם תכנון, קביעת רמת ביצוע ופיקוח טובים יותר עליו. חשבונאות זו נועדה לעזור להנהלה לבצע ביעילות את תפקידיה על ידי פרסום מהיר ופשוט של האינפורמציה הפיננסית הדרושה לה. חשבונאות זו כוללת בין השאר שיטות הערכה לטווח ארוך של פעילות העסק, תמחיר תקן, ובמידה רבה קביעת תקציבים ובקרה תקציבית.
מיקרו כלכלה
היא ענף של תורת הכלכלה, החוקר את ההתנהגות הכלכלית של תאים קטנים (כמו יחידים, משפחות או פירמות) וקבלת ההחלטות שלהם, ואת הדרך שבה התנהגות זו מכתיבה את התנהגות השוק של סחורה או שירות אחד, או המשק בכללו.
בניגוד לתחום המקרו-כלכלה, המתרכז במשק כולו, כלומר בכלל הפעילות הכלכלית במדינה או באזור גאוגרפי מסוים- בחשיבה "מלמעלה למטה", במיקרו-כלכלה, הניתוח מתאפיין בחשיבה "מלמטה למעלה", כלומר כיצד ההתנהגות של היחידות הקטנות קובעת את ההתנהגות הכוללת.
מאקרו כלכלה
הקורס כלכלה מאקרו מהווה את הנדבך השני (לאחר מיקרו) של מבוא לתורת הכלכלה.
הקורס עוסק בתופעות כלכליות ברמת הכלל משקית, במישור הדיון בו המשק נתפס כחטיבה אחת. הקורס נותן הסבר להתרחשויות במשק ומציג כלים בידי מקבלי ההחלטות, הממשלה ובנק ישראל, הנועדים להחזיר את המשק לתוואי הראוי.
מבוא לסטטיסטיקה
בעולם של היום אנחנו חשופים לכמויות עצומות של מידע. נושא חשוב ביותר הוא כיצד להשתמש במידע ולהפיק ממנו תועלת. סטטיסטיקה עוזרת לנו לארגן ולהציג את הנתונים בצורה שימושית, לנתח את הנתונים ולהסיק מסקנות. ידע בסטטיסטיקה חשוב בכל תחומי עיסוק השונים כגון: רפואה, שיווק, מנהל עסקים, פסיכולוגיה ועוד.
בקורס נרכוש ידע לגבי תיאור גרפי של נתונים, ארגון נתונים בטבלאות וסיכום הנתונים על ידי מדדים,בשילוב עם תורת ההסתברות כהכנה להסקה סטטיסטית . בנוסף נלמד בקורס בדיקת קשר ליניארי בין משתנים כמותיים למטרת ניבוי על ידי בניית קו הרגרסיה.
יסודות המימון
הקורס הנו מבוא למושגים הבסיסיים בתורת המימון. מטרת הקורס היא להקנות לסטודנטים כלים לדרכי חשיבה וליישום פתרון בעיות שונות במימון, הן ברמת הפרט והן ברמת הפירמה. ראשית נדון במושג הריבית. נבין מהי ריבית, נבדיל בין סוגי הריביות ונעסוק בחישובי ריבית שונים, הצמדה למט"ח והצמדה לאינפלציה. לאחר מכן נעסוק בבחינת השקעות ובדיקת אלטרנטיבות השקעה, הבנת המשמעות של ערך הזמן של הכסף תוך חישוב ערכים עתידיים ונוכחיים של תזרימי מזומנים מסוגים שונים. בנוסף, הקורס מקנה לסטודנט כלים לבניית לוחות סילוקין הנדרשים בעת לקיחת הלוואות (לדוגמא משכנתא). בעת נטילת הלוואה מהבנק נדרש הלווה להחזיר את ההלוואה בתנאים מסוימים הכוללים את מספר התשלומים, שיעור הריבית וסוג ההצמדה, כאשר לכל הלוואה יש לבנות לוח סילוקין. נדון בסוגים השונים של לוחות הסילוקין: בלון, גרייס, לוח סילוקין רגיל, שפיצר ולוח סילוקין ריאלי.
מבוא למתמטיקה
הקניית מושג יסוד, ידע וכלים מתמטיים לפתרון סוגיות בכלכלה ומנהל עסקים.